برنامه موبایل اندروید ارزشیابی کیفی-توصیفی
چهارشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۷ ب.ظ
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: zip
حجم فایل: 2806 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 10
برنامه موبایلی توسط مولف کتاب راهنمای عمل ارزشیابی کیفیتوصیفی(یعقوب ذاکری درباغی ) طراحی و جهت استفاده معلمان،مدیران و جهت نصب بر روی گوشی ها و تبلت آورده شده است دانلود آن خالی از لطف نیست امروزه در بسیاری از نظامهای آموزشی، مهارتهای سنجش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در حال تحول و دگرگونی است زیرا در عصر کنونی، افراد به دانش و تواناییهای تازهای
برنامه موبایلی توسط مولف کتاب راهنمای عمل ارزشیابی کیفی-توصیفی(یعقوب ذاکری درباغی ) طراحی و جهت استفاده معلمان،مدیران و... جهت نصب بر روی گوشی ها و تبلت آورده شده است دانلود آن خالی از لطف نیست.
امروزه در بسیاری از نظامهای آموزشی، مهارتهای سنجش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در حال تحول و دگرگونی است. زیرا در عصر کنونی، افراد به دانش و تواناییهای تازهای نیاز دارند. درقرن جدید ، دانش آموزان نه تنها باید مهارتها و دانش اساسی را بیاموزند بلکه لازم است از تفکر انتقادی، قدرت تجزیه و تحلیل اطلاعات، خلاقیت و توانایی حل مسأله نیز برخوردار باشند. پس از آن نوع سنجش و ارزشیابی که بتواند تصویری واضح و سه بعدی از رشد مهارتها، دانش و نگرشهای دانشآموز بدهد قابل دفاع میباشد.
بنابراین در دنیای امروزه، هدف تعلیم و تربیت آن نیست که دانشآموزان بتوانند با حفظ کردن مطالب درسی و گذراندن امتحان، کسب موفقیت کنند. بلکه هدف تعلیم و تربیت آن است که دانشآموزان بتوانند در جهان خارج از مدرسه و با حل مسائل واقعی زندگی به موفقیت دست یابند.
معلم باید با استفاده از نتایج حاصل از ارزشیابی، قوت ها و ضعف های دانش آموزان را مشخص کند و برای بهبود فعالیت های یادگیری به او توصیه هایی را ارائه دهد. در ارزشیابی قدیم معلم تلاش می کرد که دانش آموزان را برای موفقیت در آزمون ها آماده کند، که گویی هدف آموزشی فقط موفقیت
در آزمون است نه یادگیری. به عبارت دیگر به جای آن که نظام ارزشیابی و اندازه گیری در خدمت آموزش، رشد و توسعه دانش فراگیران و معلمان قرار گیرد، فرایند تدریس و یادگیری در خدمت نظام سنجش و آزمون در آمده است و ملاک قضاوت در مورد عملکرد نظام و دانش آموز در یک مقیاس(20-0) خلاصه می شود. بنابراین جایی که اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی تحصیلی می تواند با اتخاذ شیوه های درست و بهره گیری از نتایج آن به عنوان فعالیتی ارزشمند، هدایت کننده و ارتقاء دهنده شرایط یادگیری و درنهایت عملکرد دانش آموزان باشد با استفاده نابجا از آن این رکن مهم فرآیند یاددهی-یادگیری را از گردونه خارج و حتی در مواردی به مانع یادگیری تبدیل می شود.
وجود مسائلی از این دست در نظام ارزشیابی تحصیلی، تصمیم گیرندگان و سیاست گذاران نظام آموزشی را بر آن داشت که توجه عمیق تری را به این حوزه از آموزش و پرورش داشته باشند. طرح امتحانات دو نوبته (ارزشیابی مستمر) و ارزشیابی کیفی- توصیفی از نشانه های توجه عمیق به این موضوع است. این کتاب اندروید، موضوع دوم یعنی ارزشیابی کیفی- توصیفی به معرفی و بررسی قرارمی دهد.
برچسب ها : برنامه موبایل اندروید ارزشیابی کیفی-توصیفی , ارزشیابی کیفیتوصیفی , کیفیتوصیفی , ارزشیابی توصیفی ,برنامه موبایل , اندروید توصیفی , کتاب ارزشیابی کیفیتوصیفی , یعقوب ذاکری درباغی